Laatst bewerkt: 12 December 2017

Meeloopstage Project & Programma Management

Projectmatig werken, hoge diversiteit, toonaangevende opdrachtgevers en complexe vraagstukken waar digitalisering en de toepassing van emerging technologies een belangrijke rol spelen. Als consultant bij PwC wordt je continu uitgedaagd om in de snel veranderende en digitale wereld van vandaag mee te denken en mee te werken aan veranderinitiatieven bij onze klanten om ze voor te bereiden op de dag van morgen. Wij doen dit van strategievorming tot de daadwerkelijke realisatie (Strategy through Execution).

Als stagiair(e) bij de afdeling Project & Programme Management krijg je de kans om mee te werken aan het ontwikkelen van nieuwe benaderingen om onze klanten te helpen. Door de stage ervaar je hoe het is om bij PwC te werken, wordt je uitgedaagd en besteden we veel aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling. Ben je derdejaars WO Bachelor- of Masterstudent en studeer je Business Information Management, Bedrijfskunde, of Bedrijfseconomie en ben je minimaal vier maanden beschikbaar? Solliciteer dan nu voor deze stageplek.

Wie ben je?

  • Jij bent analytisch vaardig, daadkrachtig, werkt graag samen met je collega’s en klanten. Daarnaast vind jij het belangrijk jezelf steeds uit te dagen en verder te ontwikkelen;
  • Je bent derdejaars WO Bachelor- of Masterstudent Business Information Management, Bedrijfskunde, Economie of een vergelijkbare studie;
  • Je wilt graag ervaren hoe het is om als consultant te werken;
  • Je hebt affiniteit met en belangstelling voor Digitalisering en hoe organisaties zich kunnen inrichten om in te springen op een veranderende omgeving;
  • Je vindt het leuk om op praktische en creatieve wijze steeds weer nieuwe vraagstukken te analyseren en op te lossen;
  • Je beschikt over de flexibiliteit en communicatieve vaardigheden om goed in teamverband te kunnen werken en je in de klant in te leven;
  • Je weet duidelijk te motiveren waarom je een carrière als consultant én bij PwC ambieert;
  • Jij bent een team player, sociaal, ambitieus en zeer gemotiveerd.

Hoe ziet je werk eruit?

Als stagiair Project & Programma Management (PPM) werk je gedurende minimaal vier maanden vier dagen per week. Je draait mee als volwaardig teamlid binnen onze praktijk in Amsterdam en draagt bij aan competentieontwikkeling binnen het team.

Je collega’s binnen PPM werken samen binnen een groter projectteam met collega’s vanuit andere disciplines om klanten bij te staan bij het managen van veelal complexe transformatieprogramma’s en projecten. Zij dragen onder meer bij aan het ontwerpen, plannen, managen en opleveren van deze complexe projecten en veranderprogramma’s, het opzetten en inrichten van Portfolio management en/of nemen een leidende rol in een PMO of Transformatie Office-functie.

Als stagiaire ga je aan de slag om deze competentie verder te ontwikkelen met focus op digitalisering en nieuwe manieren van werken (agile) zodat wij onze klanten nog beter kunnen helpen. Je krijgt 1-op-1 coaching, trainingsmogelijkheden en wij besteden veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Wat bieden wij je?

Bij PwC sta je aan het roer van je eigen loopbaan. Als stagiair werk je in een jong, dynamisch en multidisciplinair team, waarbij persoonlijke en professionele groei centraal staan. Je werk is erg gevarieerd en afhankelijk van de opdracht, de klant, de specialisten in het team en je eigen voorkeuren.

  • Je maakt onderdeel uit van een jong en dynamisch team van gedreven consultants;
  • Je krijgt een professional uit de praktijk als persoonlijke begeleider toegewezen, die wekelijks contact met je heeft en je ondersteunt bij je persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling;
  • Wij garanderen een afwisselende baan in een prettige en collegiale sfeer;
  • Je krijgt een laptop van de zaak en hebt de mogelijkheid om kennis te maken met jouw mogelijke toekomstige werkgever;
  • We zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en handelen daar ook naar;
  • We hebben oog voor persoonlijke verschillen en de ontwikkeling van je talent.

Wie zijn wij?

Wij zijn PwC, ontstaan in 1849 en door verschillende fusies zijn wij nu uitgegroeid tot een wereldwijde zakelijke dienstverlener met activiteiten op het gebied van Assurance, Tax en Advisory. Hier zijn we actief binnen een groot scala aan sectoren en klanten.

We hebben 223.000 mensen in dienst, verdeeld over 157 landen. Bij PwC Nederland werken ruim 4.800 mensen met elkaar samen. Ons bestaansrecht en purpose is ‘building trust in society and solving important problems’. Dit uit zich in onze manier van werken en in wie wij zijn, waarbij onze waarden - Act with integrity, Make a difference, Care, Work together en Reimagine the possible - ons leiden. Voor meer achtergrondinformatie over wie wij zijn, check onze website.

Deze functie valt binnen het werkveld Advisory, waarin we klanten adviseren op de terreinen van fusies en overnames, organisatieontwikkeling, performance improvement en crisismanagement.

Solliciteer nu!

Heb je interesse, herken je je in onze purpose en waarden en voldoe je aan alle functie-eisen? Bekijk hier onze sollicitatieprocedure of solliciteer direct onderstaand aanmeldformulier en upload je CV, motivatiebrief en cijferlijsten.

Solliciteren kan tot en met 20 december. Als je jouw sollicitatie inclusief CV, motivatiebrief en cijferlijsten indient, krijg je uiterlijk 22 december van ons een reactie op je sollicitatie. De gesprekken voor deze functie vinden begin januari plaats. Vanaf februari ben je officieel onderdeel van het Project & Programme Management Team en verwelkomen we je graag op je eerste werkdag!

Francesca Heukensfeldt Jansen