Laatst bewerkt: 30 juni 2017

Junior Technisch Consultant Real Estate & Finance

In verband met de groei van onze afdeling Real Estate Management zijn wij per direct op zoek naar een nieuwe collega die als Junior Technische Consultant een bijdrage wil leveren aan inrichten van onze applicaties op het gebruik bij onze klanten. Heb je affiniteit met financiële onderwerpen en ICT? En heb je interesse in de vastgoedmarkt? Lees dan snel verder!

De afdeling

De afdeling Real Estate Management levert hoogwaardige softwareoplossingen en advies op het snijvlak van Real Estate en Finance. Onze dienstverlening is erop gericht om vastgoedeigenaren en vastgoedmanagers betere beslissingen te laten nemen en we ondersteunen bij de waardering van onroerend goed. We opereren in de vastgoedmarkt en focussen ons vooral op woningcorporaties en gemeenten. Daarnaast zijn wij ook actief voor de rijksoverheid, lokale overheden, taxatiebureaus en landelijk werkende organisaties. In onze softwareoplossingen zit veel vastgoed-, financiële en econometrische kennis ingebed, die op gebruiksvriendelijke wijze beschikbaar is voor onze klanten. Met een groeiend aantal adviseurs en programmeurs (totaal ruim 50) zijn we continu bezig om in te spelen op actualiteit en klantbehoeften en onderhouden we de goede en lange termijn klantrelaties. Met dit sterke team en onze waardevolle vastgoedoplossingen gaan we de komende jaren voor verdere groei van onze dienstverlening in bestaande en nieuwe vastgoedmarkten in Nederland en in het buitenland.

Wat ga je doen?

Als Junior Consultant werk je in een enthousiast team. In dit team lever je een bijdrage aan de ondersteuning van onze consultants en onze klanten. Die ondersteuning betreft onze applicaties OrtaX, iTax en TMS waarmee jaarlijks meer dan 2 miljoen vastgoedobjecten worden gewaardeerd. De focus ligt hierbij op het afstemmen van de inrichting van de applicatie op het gebruik bij klanten, het ontwikkelen van (management) rapportages en het oplossen van koppelingsvraagstukken met diverse andere systemen. Verder lever je een bijdrage aan de doorontwikkeling van onze applicaties doordat je signalen uit de markt omzet in concrete voorstellen voor verbeteringen.

De nadruk zal de komende tijd liggen op de (door)ontwikkeling en het onderhoud van de applicaties TMS en OrtaX.

Specifieke taken en werkzaamheden zijn onder andere:

  • Het adviseren en ondersteunen van klanten (via de Helpdesk) en van onze consultants in het veld;
  • Het mede bedenken en opzetten van gestandaardiseerde oplossingen die het implementatietraject bij klanten zullen vereenvoudigen;
  • Het afstemmen en ontwikkelen van (management) rapportages;
  • Creatief zijn in het toepassen van functionaliteit door bestaande flexibiliteit te benutten;
  • Vertaalslagen maken van klantwensen naar nieuwe functionaliteit;
  • Samenwerken met de betrokken personen van de afdeling;
  • Een positieve bijdrage leveren aan de teamsfeer.

Wat vragen wij?

Je hebt een afgeronde universitaire opleiding in een bètarichting en affiniteit met ICT en financiële onderwerpen. Daarnaast heb je ook interesse in (de maatschappelijke relevantie van) de vastgoedmarkt.

Verder beschik je over:

  • een flexibele en stressbestendige werkhouding: je kunt schakelen tussen werkzaamheden;
  • een conceptueel denkvermogen en goede analytische vaardigheden;
  • een leergierige en ambitieuze instelling;
  • kennis van relationele databases is pré.

Tot slot werk je accuraat en ben je in staat om zowel zelfstandig als in een team goed te functioneren.

Ortec Finance

Ortec Finance is een groeiende organisatie met ruim 200 medewerkers en levert sinds 1981 wereldwijd technologie en advies op het gebied van risk en return management. Ortec Finance helpt onder andere pensioenfondsen, verzekeraars, vermogensbeheerders, financieel planners, woningcorporaties en gemeenten financiële beslissingen te nemen en de resultaten daarvan te monitoren. We integreren onze diepgaande kennis in onze softwaremodellen en combineren die met professionele adviesdiensten. Ortec Finance blijft voorop lopen in innovatie dankzij nauwe banden met de academische wereld, toezichthouders en professionals. Wij zijn werkzaam vanuit locaties in Amsterdam en Rotterdam en een drietal buitenlandse vestigingen, in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Canada.

Wat bieden wij?

We bieden je een baan binnen een uitdagende en inspirerende werkomgeving met uitstekende opleidings- en doorgroeimogelijkheden, zowel richting verschillende inhoudelijke specialismen als richting project- en accountmanagement. Je hebt binnen Ortec Finance de mogelijkheid om IT, wiskundige modellen en specifieke marktkennis te combineren in je werk.

Je ontvangt een marktconform salaris, 8% vakantiegeld, een vaste 13e maand, een bijdrage aan de pensioenregeling, een reiskostenvergoeding en je neemt deel aan een bonusregeling.

Meer informatie of solliciteren?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling Human Resources via telefoonnummer 010 – 700 50 00.

Ben je geïnteresseerd in deze functie, stuur dan je motivatie en CV o.v.v. referentienummer ‘REM-021’ naar: HR@ortec-finance.com.

Een Pre Employment Screening maakt standaard onderdeel uit van de selectieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.