Laatst bewerkt: 4 juli 2017

Consultant Project & Programma Management

Wil jij meewerken aan het ontwerpen en managen van grote verandertrajecten bij de Rijksoverheid en binnen de commerciële of financiële sector? Bij PwC krijg je die kans als Consultant bij de afdeling Project & Programma Management. Je wordt uitgedaagd, je krijgt trainingen en we besteden veel aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling. Deze functie maakt onderdeel uit van het Consulting Traineeship.

Wie ben je?

Je vindt het leuk om op een praktische en creatieve manier steeds weer nieuwe opdrachten uit te voeren en complexe vraagstukken daarbinnen op te lossen. Door je adviesvaardigheden weet je klanten slagvaardig en doortastend te ondersteunen. Ook werk je graag in een team en heb je een gezonde dosis humor.

  • Je hebt een afgeronde Master in een financiële, economische of bedrijfskundige richting.
  • Maar met een technische of aanverwante studie kun je ook bij ons terecht;
  • Je hebt maximaal 2 jaar werkervaring;
  • Je hebt affiniteit met zowel de financiële als de procesmatige elementen van project en programma management;
  • Je hebt een ondernemende en resultaatgerichte houding;
  • Je bent doortastend, communicatief vaardig en in staat om in overleg met het team en de klant tot goede oplossingen te komen;
  • Je bent gewend om initiatief te nemen en proactief te handelen;
  • Je bent goed in het onderbouwen van je standpunten;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Hoe ziet je werk eruit?

Als Consultant Project & Programma Management werk je als volwaardig teamlid binnen onze praktijk in Amsterdam en/of Den Haag. Je bent in teamverband verantwoordelijk voor onderdelen van de uitvoering van verschillende kortlopende advies en uitvoeringsinterventies maar ook voor meerjarige en complexe projecten of programma’s in de publieke sector. Kortom, een uitdagende positie binnen een dynamische omgeving.

Wat doen we binnen de Rijksoverheid?

PPM voert verschillende subsidie- en investerings- en compensatieprogramma’s uit voor de rijksoverheid. Op deze manier helpen wij de rijksoverheid met het bereiken van hun beleidsdoelstellingen. De programma’s kennen een grote diversiteit van onderwerpen en opdrachtgevers. Van internationale ontwikkelingssamenwerking voor het ministerie van Buitenlandse Zaken, zoals het managen van een groot impact investeringsfonds of het opzetten van capaciteitsopbouw voor vrouwenrechtenorganisaties in het Midden-Oosten, tot en met een nationale compensatieregeling in het sociale domein voor het ministerie van VWS. Werkzaamheden richten zich op het gehele programma, van het strategisch ontwerp van een project, programma of regeling, het opzetten van de uitvoeringsorganisatie, de beoordeling en selectie van aanvragen tot en het meten van de gerealiseerde impact door evaluaties. Door een toenemende complexiteit en een verschuiving van verantwoordelijkheden binnen de overheid, zien we de Rijksoverheid steeds vaker externe partijen inzetten voor dergelijke opdrachten. PwC is marktleider op het gebied van uitvoering van dergelijke complexe programma’s en ziet een belangrijke groei in dit segment.

Wat bieden we je?

Als je bij PwC gaat werken, kun je rekenen op diverse klanten, inspirerende collega’s en uitgebreide arbeidsvoorwaarden die zijn opgesteld met aandacht voor jouw groei en flexibel werken en leven.

  • Je maakt onderdeel uit van een jong en dynamisch team van gedreven consultants;
  • Er is veel afwisseling in opdrachten, van fondsmanagement op het gebied van ontwikkelingssamenwerking tot en met het begeleiden van complexe verandertrajecten bij banken;
  • Je krijgt een persoonlijke coach toegewezen, die jou begeleidt en jou de ruimte geeft om jouw doelen te verwezenlijken;
  • Wij garanderen een afwisselende baan in een prettige en collegiale sfeer waarbij er een goede combinatie zal zijn tussen inhoudelijke - en procesmatige uitdagingen;
  • Er is volop ruimte om verder door te groeien, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk;
  • We zijn ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en handelen daar ook naar;
  • We hebben oog voor persoonlijke verschillen en de ontwikkeling van je talent.

Wie zijn we?

Bij PwC Nederland willen we een bijdrage leveren aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Wij zijn een netwerk van firma’s in 157 landen met meer dan 208.000 mensen. In Nederland werken ruim 4.400 mensen met elkaar samen. Wij zien het als onze taak om kwaliteit te leveren op het gebied van assurance-, belasting- en adviesdiensten.

De vacature valt binnen het werkveld Advisory, waarin we klanten adviseren op de terreinen van fusies en overnames, organisatieontwikkeling, performance improvement en crisismanagement.

Solliciteer nu!

Heb je interesse en voldoe je aan de functie-eisen? Bekijk hier onze sollicitatieprocedure en solliciteer direct via onze website. Hier kan je jouw sollicitatie inclusief CV, motivatiebrief en cijferlijsten indienen. Binnen twee weken ontvang je bericht over je sollicitatie.